Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

2 Frågor om Juridik samt Ekonomi.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-23, 20:59 #1
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Hej alla.
Jag ska starta en hemsida, då har jag tänkt att jag ska ha bilder från t.ex google och sedan sälja ut dom genom en tjänst jag ska ha på min sida (vill helst inte avslöja hela idén).

Men till min fråga, hur är det då? Kan man bli stämmd / anmäld för att använda bilder från google? Google drar ju bara upp bilder som finns inom alla sidor på nätet, så bilderna kan komma t.ex från aftonbladet eller flickr?

Sen vill jag även veta, finns det några ställen man kan hitta bra bilder? Helst inom allt, asså bilder inom allt, då menar jag saker från a-ö, bilder då. Jag har hört att man kan få tag på bilder genom flickr och ha på sin sida, sen tjäna pengar på det. Men är det möjligt? Kommer man inte bli stämmd eller anmäld av den som äger bilderna?

Sen undrar jag en till sak, en kompis till mig som har en sida, som han tjänar pengar på. Men han är under 18 år, så alla betalningar går till hans mor, men nu är det så att han har ett eget bankkonto [INGET SPARKONTO], kan han då ändra uppgifter på Affiliator, Double och Tradedoubler och få pengarna skickade till sitt konto? Eller måste man vara minst 18 år för att få betalningarna till sitt konto? Har hört att det inte går, men vad händer om han fyller i sina egna uppgifter ist för sin mor's nu? Kommer han få utbetalningarna eller inte?

Tacksam för all svar, ha en trevlig fredag allesammans.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017