FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har försökt läsa på lite kring hur man gör bäst för att få bra träffa på google i utlandet.
Hittade följande inlägg (från 2007) på en tidigare fråga här på WN "Det viktigaste är ju att man har servern/webbsidan i samma land som målgruppen befinner sig i. En .com-domän kan alltså ranka bättre än en .se-domän om .com-domänen´s webbserver är i Sverige och .se är i utlandet. Sedan är det väl möjligt att .se rankar lite bättre än .com om alla andra förutsättningar är desamma. " Stämmer det att man bör ha webservern i exempelvis tyskland om man vill nå tyska konsumenter? Jag har idag en svensk e-handelsbutik hos textalk och tänkte registrera www.domän.de istället för www.domän.com/de. Men det kanske inte spelar så stor roll om servern ändå finns här i Sverige. Mina två frågor blir alltså: Är det bättre att ha en .de adress än en .com/de adress? Är det viktigt att ha servern i Tyskland? Tacksam för svar och jag ber om ursäkt om jag missat ett exakt likadant inlägg någon annanstans. Richard |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|