Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

DNSSEC = Katastrof

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-16, 16:51 #1
AdamBergkvist AdamBergkvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
AdamBergkvist AdamBergkvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Jag har ett domännämn hos Loopia som inte har funkat för vissa besökare med olika bb-uppkollpingar.

Det hela började med att vissa besökare inte kom åt sajten. Jag ringde Loopia och ville veta varför, de tyckte att allt såg bra ut och att det måste antingen vara serverleverantören eller bredbandsbolagens fel. Jag undersökte saken och kom fram till att det inte hade något men min serverleverantör. Sedan spenderade jag en massa tid med att felsöka och försöka att hitta en gemensam nämnare genom att ta stickprov (ringa alla man kände med andra ord).

Jag ringde till ett flertal bredbandsbolag och eftersom jag inte är kund hos dem så var jag ingen prioritet. Jag ringer till Loopia och kräver att de får lösa detta eftersom jag är deras kund, svaret är nej, de ansåg att de inte gjort något fel med pekningen.

Tillslut får jag kontakt med bredbandsbolagets config-grupp som är hjälpsamma och startar en dialog med Loopia, tror ni Loopia svarar på bredbandsbolaget, svar nej. Slutet på denna saga är att jag ringer Loopia efter jag pratat ned bbb och berättar för Loopia att de hade missat att DNSSEC var aktiverat och bredbandsbolaget klurade ut det åt dem.

Hela denna process tog ca 5-6 veckor och jag har gått miste om tid och pengar. Vad tycker ni, har jag rätt till ersättning från Loopia eller ska man utgå ifrån att de alltid inte kan ha koll på allt? Eller var det mitt fel eftersom jag själv aktiverat DNSSEC för ett halvår sedan utan att få reda på att vissa besökare inte skulle komma åt sajten?

Ps. Glesys var sjukt hjälpsamma även fast de inte hade något med ärendet att göra
AdamBergkvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017