FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Är det någon som har erfarenheter av SveaWebPay eller är de helt nya på marknaden? www.sveawebpay.se Färdiga moduler för OsCommerce finns. De verkar dock ha bra villkor: Faktura 10 dagar 0 kr startavgift 0 kr månadsavgift 1% av totalbelopp i avgift 17 kr/faktura Faktura 14 dagar 0 kr startavgift 0 kr månadsavgift 1,4% av totalbelopp i avgift 17 kr/faktura Delbetalning 0 kr startavgift 0 kr månadsavgift 90 dagar - 0% avgift 180 dagar - 0,5 % 365 dagar - 1,5% 540 dagar - 2% Det jag gillar är att det inte finns några månadsavgifter eller startavgifter. /Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Månadavgift? Stod inget om det i avtalet stod såhär
Tjänst ------------------------- Startavgift ---------------------- Abonnemangsavgift Fakturera mig + Konto ----- 2995 SEK exkl. moms ------- 0 SEK exkl. moms Dela upp betalningen ------ 2995 SEK exkl. moms ------- 0 SEK exkl. moms |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Med Kreditor kan du dela upp årsavgiften och välja att betala den som månadsavgift.
Även de har billigare årsavgift via sina partners. Jag har provat bägge lösningarna och jag väljer utan tvekan Kreditor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du brukar lovorda Kreditor men jag har inte sett något som gör dem bättre mer än att de är dyrare. Kan du inte presentera varför de skulle vara bättre?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Faktura, Priser • 10 dagars betalningsvillkor • 2,95 % i transaktionsavgift • 22 kr i administrationsavgift (kostnad ni får lägga på kund) • Årsavgift 2 995 kr • Inga fasta avgifter via en partner Jag tycker dom var sämre än kreditor som gav mig • 14 dagars betalningsvillkor • 2,95 % i transaktionsavgift • 15.60 kr i administrationsavgift (kostnad ni får lägga på kund) • Startavgift 2 995 kr Tjänst ------------------------- Startavgift ---------------------- Abonnemangsavgift Fakturera mig + Konto ----- 2995 SEK exkl. moms ------- 0 SEK exkl. moms Dela upp betalningen ------ 2995 SEK exkl. moms ------- 0 SEK exkl. moms |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Alltså om du i ditt fall säljer för 500 kr ink 25% moms blir den faktiska kostnaden: (500-19)*0,0295 = 14,18 ex moms. Så 14,18/400= factoringavgiften 3,55% av försäljningen. Jag ha aldrig fattat varför Kreditor blandar ink och ex moms i sina priser, men det finns kanske någon förklaring. Senast redigerad av Kocken den 2009-09-11 klockan 07:58 Anledning: Mer felstavningar än vanligt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sedan utvecklar Kreditor sina tjänster hela tiden, de har bland annat nu infört en kontotjänst som gör att kunder kan handla hos alla webbutiker men de får då bara en faktura på alla inköp varje månad. Mycket uppskattat hos kunderna. Via den kan de också välja att dela upp sin betalning vid behov. Du kan även använda deras tjänster i Finland, Danmark och Norge. De har även ett gränssnitt där kunderna själva kan gå in och kontrollera sina fakturor. I höst kommer en shoppinggalleri där deras anslutna e-handlare kan vara med. De anordnar seminarier du kan vara med på samt ger ut e-handelsbarometern, med intressanta nyheter för e-handlare. Kort sagt de ger mig som e-handlare ett mervärde som jag inte tycker jag har hos Svea. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
För mig som liten ehandlare så ser jag större värde i att tjänsterna är billiga än att det är massa extratjänster som jag aldrig kommer att använda. Det är bättre att använda årsavgiften på 2995 + moms till nya produkter eller något som jag verkligen har nytta av i verksamheten. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|