Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Annonsering i Klientapplikationer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-07, 06:57 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag hjälper ett företag att lancera ett antal helt nya nedladdningsbara mjukvaruprodukter på marknaden och jag har nu en fundering på att rekommendera dem att använda en affärsmodell där de får intäkterna från annonser i själva klientapplikationen, i stället för att använda en traditionell licencieringsmodel som först var tanken.

Syftet att användarna ska kunna ladda ned produkten utan kostnad för att få så stor pridnng av den nya produkten som möjligt. Det känns som en stor tröskel att först ha en evalueringsperiod och sedan behöva betala en slant för att använda applikationen vidare. Jag tror detta hämmar spridningen av produkten och därför upplever jag det som kontraproduktivt med denna affärsmodell, för just denna typ av applikation.

Jag kan tänka mig att det skulle funka med en licensmodell och en annonsfinansierad version så får användarna själva vlja vilken de föredrar. Användarna kan ju börja med den annonsfinansierade versionen och om de senare vill "uppgradera" till den licencierade versionen så får de göra det när de själva avgör.

Har sökt här i forumet men det var 44 sidor bara med rubriker!!! Så jag gav upp. Jag är bekant med Google AdSense men har inte uppfattat att det skulle funka i klientapplikationer, det kanske det gör, men jag har inte uppfattat det så.

Vidare befarar jag att det skulle bli en allt för tung uppgift att skapa ett helt nytt eget annonsprogram, som i sig har en lång inkörningsperiod och allt det innebär med höga utvecklingskostnader och ytterligare risk för min klient.

Någon som har några smarta idéer ang detta?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017