FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sen lördagskväll, vill helst slippa jobbet och massor med annat relaterat till webbsidan, men det
går inte! För nu ska surftown krångla! Börjar med att jag sitter och kollar på film (alltid kul med lite mys), men får inte vara ifred, kodaren sms:ar mig om att vår sida styrs om till "http://www.surftown.eu". Ett tag senare sätter jag mig framför datorn för att förvånas av att ja, sidan styrs verkligen om till webbhotellets första sida. Efter ett tags genomsökande, kan vi konstatera att inget fel är hittat i koden. Ringer då Jonathan på Surftown (de har ingen jour eller support på helger) och ber om hjälp. Lite halv trött verkar han inte bry sig så mycket men lovar att kontakta någon som kan ta en titt på det, jättebra tänker jag! När kontaktar ni oss? - Vi skickar ut ett mail när vi har hittat något. Väldigt bra tänker jag och oroar mig dock fortfarande lite, men känner att läget är under kontroll. Nu är klockan 2240 ungefär och ingenting har hänt. Inget mail, domänen pekas fortfarande till deras domän nu men med .com istället. Konstigt, under driftinfo för just vår domän kan vi läsa att ett ftp-problem registrerats när mitt samtal kom in (lustigt?). Hursomhelst, vår sida ligger i snitt på ** *** unika / dag och vi har företagskonto hos Surftown, det fungerade fint tills torsdags då samma sak hände men vi fick det fixat på ett antal minuter. Vi har kollat bandbredd och tillåten trafik etc. allt stämmer från vår sida och servern ska inte vara överbelastad. Alla andra sidor som ligger på servern verkar må bra, förutom vår sida (som vid den största trafikanstormningstiden ligger nere och förtvivlar våra användare). Detta får bara inte hände, förjävligt alltså. Har ni förslag på vad vi kan göra? Förutom att byta server och hotell etc.. Det har vi redan tänkt på och kommer göra. Edit: 2 h och 45 min senare från det inträffade får jag nu veta att min kollega sett att det är fixat nu. Det var en kryssruta på kontot som (utan att vi rört den) hade fyllts i vilket innebar att index.asp hade blivit inaktiverad. Någon med samma problem? |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|