FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Detta är ett ämne som jag gärna ser lite diskussion kring.
Om man har en funktion eller tjänst på en säljande webbplats som drar folk, men inte potentiella kunder - vad har man att vinna på att behålla denna? Låt oss anta att besökarna till 100% inte kommer handla vid deras nuvarande besök för att få lite kontrast. Jag driver själv en webbplats som har ca 50 besökare om dagen genom en högst sekundär tjänst, och det vore rättvist att säga att ingen av dessa 50 är intresserad av det företaget säljer. Fördelar: 1: Man sprider sitt varumärke Besökaren handlar inte idag, men kanske någon annan gång, eller tipsar sin kompis 2: Man kanske ökar på någon eventuell "intressant-skala" hos Google genom att man ökar sin trafikmängd. Nackdelar 1: Webbplatsen blir mindre fokuserad och grundtjänsterna kanske kommer i skymundan Hur resonerar ni kring sånt här? Har ni sekundära tjänster som drar trafik utan att sälja? Låt oss hålla tråden till "bi-tjänster" som avsiktligt säljer dåligt, vi håller oss ifrån misslyckade säljförsök. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|