Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur locka till registrering?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-07, 17:22 #1
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
Hallå

Under de år jag gjort siter så har det hänt ett gäng gånger att man har gjort någon form av site där folk kan registrera sig för att t.ex. skriva kommentarer eller att de får någon annan ganska liten fördel genom att registrera sig. I flera fall har det handlat om fansiter etc där man som medlem kan kommentera bilder, filmer, bloggar, men förutom kommentarssystemet så får man inte direkt ut något av att bli medlem.

Vi vill ha så många medlemmar som möjligt
Man vill ju gärna se att många registrerar sig på webbplatsen. Jag har egentligen inga riktigt bra argument till varför, men det känns som att man har kontroll på läget när man har registrerade medlemmar. Det känns i alla fall bra när antalet ökar, skönt att ha ett exakt antal riktiga intressenter.

Problemet: Det finns ingen bra orsak att bli medlem
Det är just det som är problemet, det finns ingen riktigt bra orsak att bli medlem. Antal medlemmar ligger inte tillräckligt nära antal unika besökare, det ligger på ca 10% och det vore riktigt gött att få det att öka något.

Tyvärr saknas bra argument till att få folk att registrera sig. Det enda de kan göra nu är alltså att kommentera material. De får inte tillgång till något nytt. Motiveringen till att de inte får tillgång till något nytt är helt enkelt att allt bra material är värt att visa för besökarna - för att väcka intresse, och inte minst så är det viktigt att sökrobotarna hittar allt.

Därför känns det jättesurt att liksom dölja 50% av t.ex. galleriet tills man är registrerad och inloggad, då missar vi en hel del googletrafik - som vi gärna vill ha.

Detta lilla problem har jag både med egna projekt, och jag har arbetat i andra företags projekt som mer eller mindre lider av problem.

Vad finns det för enkla lösningar för att ge folk en riktigt bra orsak att registrera sig? Nu är jag inte intresserad av lösningar som "gör allt till ett community, inkorg, forum, lekar.. bla bla" som gör det till ett fullskaligt community, för det är inte affärsidén för de typer av siter jag har i åtanke.

Vad har ni för knep?
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017