FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skall göra en hierarkisk lista likt komplett.se
Datorkomponenter > CPU > Intel På sidan där print_r($tree) körs, körs precis ovan $tree=where_in_tree(3,sv_SE) Dock så får jag just nu en massa arrayer i varandra, hjälp snälla, jag vill bara ha en lång array med en massa namn i, id-numren skulle vara bra att ha också så man kan göra korrekta länkar av dem. Jag förstår självklart att arrayen måste kastas om så att sist är först osv. Tabellen prodcat: Kod:
id en_ENnamn sv_SEnamn subcat 1 Datorkomponenter Computercomponents 2 CPU CPU 1 3 Intel Intel 2 Kod:
function where_in_tree($id,$lang) { //$id är värdet som är i den nuvarande kategorins id-kolumn. //$lang är som vanligt språkvariabeln som skickas runt för att få rätt språk på allting. $row=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM prodcat WHERE id='$id'")); $namn=$row[$lang . 'namn']; $cat[] = $namn; $subcat=$row['subcat']; if($subcat) $cat[]=where_in_tree($subcat,$lang); echo $cat; return $cat; } Kod:
ArrayArrayArrayArray ( [0] => Intel [1] => Array ( [0] => CPU [1] => Array ( [0] => Datorkomponenter ) ) ) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|