FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har en tjänst där användare ångrar att de registrerat sig och mailar sen att de vill tas bort. Tjänsten kräver att personnummer och övriga personuppgifter lagras.
Hur är det rent lagligt här. Måste jag ta bort deras konto på begäran? Med tanke på att deras information kan behövas längre fram vid en eventuell polisanmälan eller andra omständigheter, kan jag helt enkelt inte radera all information om dem. Räcker det då att införa en "avregistrera konto"-funktion? Men fortfarande lagra deras personuppgifter. Vilket är helt onödigt eftersom tjänsten inte kostar en krona... Allt för att göra dem lyckliga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Har ett problem. Jag har 2004 skrivit ett inlägg på ett forum (ett väldigt harmlöst sådant) men vill nu få bort mitt inlägg för att äga min SERP. Har bett forumägaren att radera min användare och mina inlägg men de har en policy att de aldrig gör det. Till saken hör att de 2007 bytte typ av användarkonton och att mitt konto därför inte finns kvar. Jag har alltså själv ingen möjlighet att editera det jag tidigare skrivit. Någon som vet vad som gäller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
SERP är inget som skyddas i lagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med, du har ingen rätt att kräva detta såvida det inte finns reglerat i avtalet men det känns väl rimligt att du ska kunna få tillgång till ditt konto.
![]() |
Svara |
|
|