FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har problem med att skicka ut nyhetsbrev på vår sida. Problemen är många och jag skulle vilja kolla hur ni löser det (om ni nu driver något nyhetsbrev)? Jag har tidigare skickat ut nyhetsbrevet som ETT mail med alla mottagare som BCC. Det som inte är bra här är att jag inte kan anpassa varje mail för sig, jag vill gärna ha med en direktlänk till avregistreringen av nyhetsbrevet. Och att börja mailet med: Hej NAMNET är ju inte helt fel. Att skicka alla "ett och ett" tar på tok för lång tid tyvärr och ger timeouts på servern. Funderar på att dela upp sändandet och skicka dem typ 50 i taget, då skulle man kunna skicka alla "ett och ett". Nästa problem berör webbhotellet. Av förklarliga skäl vill gärna inte webbhotell att man skickar massmail via deras "vanliga" mailservrar, i mitt fall vill de att jag skickar 100/timme (vilket blir ohållbart i längden). Sen skulle jag gärna vilja ha lite trevlig statistik, så som antal mail som blir lästa, antal mail som studsar, osv. För detta känns det som om man måste titta efter tjänster på nätet. Så, min fråga är alltså, hur löser ni det hos er? Någon som har några tips på lösningar, sajter på nätet som har denna tjänst (till överkomliga priser), mm? Vi har just nu ca 3000 prenumeranter av vårat nyhetsbrev på backpacking.se. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|