Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

spam och hackning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-09, 18:23 #1
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Läste denna artikel i från dagens industri där en snubbe amerikanska it-magasinet Informationweek påstår att 98 procent av all mejltrafik består av spam och vilken påverkan detta kommer att få på dagens epost.

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelnin...d%3DDinapengar

Detta är väldigt bekymmersamt för Internets framtid att brottslingar får förstöra såpass mycket med spam och phishing-attacker, m.m. Ett annat bekymmer är alla hackers. Min lilla svenska butik på nätet utsätts dagligen av hackerattacker från hela världen. Hade jag haft en vanlig butik hade jag aldrig haft detta säkerthetsbekymmer som jag måste leva med när jag finns på Internet. Det hade ju aldrig kommit inbrottstjuvar från hela världen för att dagligen (eller nattligen)försöka dyrka upp mina butikslås, öppna upp ett fönster, bryta sig in hos grannen och ta den vägen in till mig eller på annat sätt försöka göra inbrott eller sno något när butiksbiträdet inte ser. Har man butik på Internet är tyvärr detta verklighet. Ställer jag sedan antal besök av inbrottstjuvar i relation till besökarantalet i stort så är det riktigt alarmerande. Den tid och pengar man måste lägga ned på inbrottssäkerheten på Internet blir bara större och större. Ibland blir man lite designerad när man tänker på det.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017