FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Tänkte bara dela med mig av mina goda erfarenheter av oderland.se. Ett riktigt bra webbhotell med snabba maskiner och bra support. Detta är en leverantör jag starkt kan rekommendera. MVH Mikael Åkesson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu måste jag bara få bumpa upp den här tråden.
Jag registrerade precis ett nytt webbhotellskonto hos Oderland där kraven jag hade var rätt specifika: Stora filer skall gå att ladda upp via webbplatsen som kontot ska användas till. Därför behövde jag generösa värden på bland annat följande inställningar: upload_max_filesize, max_execution_time samt memory_limit. Ett annat behov (dock ej ett krav) var att kunna använda ImageMagick på servern. Efter försäkringar från supporten om att filuppladdningsinställningarna skulle vara möjliga så skickade jag in en beställning via deras formulär. 15 minuter senare får jag ett mail av Oderland med beskedet att mitt konto inkl. ImageMagick höll på att kompileras och att det snart skulle vara klart. Nu sitter jag här en timme efter att jag lade beställningen och har full åtkomst till mitt nya konto. Att man dessutom får åtkomst till rätt avancerade inställningar via cPanel gör ju inte saken sämre. Loopia och Binero i all ära, men när "mindre" webbhotell är riktigt bra så är det svårt att slå. Jag har då aldrig stött på ett annat webbhotell som nästan med ett leende på läpparna skapar en unik konfiguration för deras webbhotellskonton. Nu önskar jag mig bara att Oderland fixade en lika bra DNS-tjänst som LoopiaDNS. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Trevligt för Oderland att läsa! Roligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Även jag använde Oderland för många år sedan på några projekt och under den tiden som jag hade ett Guld konto på Oderland fungerade det väldigt bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har ett par konton jag administrerar hos oderland. Ett av dem beställde vi på den tiden då de hette internetfab så det är ganska många år sen. Har fungerat oklanderligt under alla år.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sitter själv och funderar på att skaffa Oderland, har hört bra om dem från annat håll med och är inte speciellt nöjd med surftown.
En fråga, på surftown har jag upplevt att när mycket folk börjar surfa, framåt eftermiddagarna blir deras servrar ganska bra belstade och svarstiderna på sidorna börjar gå uppåt 1,5-2 sekunder. Hur har Oderland det på sina maskiner, rappa och fina? Gör det någon skillnad för svarstiderna på ett företagskonto gent emot ett privat tror ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Att de har support under udda tider, t ex sent på kvällar och tidigt på morgnar (de har kanske 24/7?) är mycket bra!
Det som talar emot är deras avtalsvillkor. Man tecknar tydligen ettårsabonnemang åt gången, och abonnemanget förlängs PER AUTOMATIK. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vi är inte omöjliga när det gäller konton dock domännamn behöver vi lite framförhållning med uppsägningar. Senast redigerad av oderland den 2010-03-30 klockan 03:25 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Dygnet-runt-support är imponerande måste jag säga! *Applåd*
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oj - Oderland har gått ut med support dygnet runt? Nice. Blev samtidigt konfunderad hur detta går till med 7 anställda? Kan bara vara en härlig entreprenör bakom detta med riktigt röda ögon som sitter i tel 18 timmar om dygnet. :-)
Här får vi alla en blåslampa under häcken för att förbättra. Det tog inte lång tid för Binero att agera när vi började med support till 21:00. Nu tar Oderland det till en ny nivå med support dygnet runt. Dock - under kontakt bör ni uppdatera - där står fortfarande support till 22:00. Snyggt jobbat. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|