Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Pacsoft Online Någon Med Erfarenheter?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-08-17, 19:29 #1
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Hej,

Jag har en liten online butik som har leget ner under sommaren för omkonstruktion och organisering. Nu är det så att jag ska köra igång igen, innan vi stängde för sommaren så har jag inte haft hur mycket beställningar osv som helst och har utan problem bara kunnat ta med mig paketen/breven och gått till posten i närheten och fixat tex postförskott osv där. Men nu ska jag börja i lite störe skala tänkte jag och få ett mer automatiserat system för inte hur mycket pengar som helst. Tittade på Posten.se idag och hittade något som heter Pacsoft Online som ska vara gjort för att skriva ut fraktsedlar och liknande så det sedan bara är att sätta dom på paketen.

Dock hittade jag inte så mycket information om det hela så jag tänkte att kanske någon här har erfarenhet eller vet lite om det.

Det jag skulle vilja veta är vad som krävs för att det ska fungera. Förstår att jag behöver internet, en dator och en laserskrivare, men något jag inte fattar är vilken typ av papper man ska välja att skriva ut på. Dom säljer ju olika papper på derras sida men vilken ska man välja om man sitter med en vanlig laserskrivare. Det ska gå att skriva ut postförskotts detaljerna med så det bara ska vara att klista på paketet och sedan var det klart.
Vad kostar det igentligen? Hittar inget på postens sida om detta, ska nog ringa och höra.
Är det dyrt om man har max 10-20 paket att skicka om dagen eller skulle detta göra allt lättare än att sitta och fylla i allt på posten osv?
Och är det så att när man fyllt i allt och skrivit ut en fraktsedel så är det bara klistra på paketet och lämna paketet till posten?

Hoppas någon vet lite mer och kan förklara hur det fungerar.
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017