Anledningen till att jag skriver det här på WN istället för att kontakta Binero via e-post är att jag redan fört det på tal en gång, men ignorerats. Jag vet inte hur det är på andra webbhotell, ifall det är vanligt förekommande eller inte, men jag anser inte att det ska fungera som det gör på Binero i varje fall.
Säkerhetsbristen är kortfattat att man kan lägga till domäner som snappats av andra personer via Binero under sitt eget konto, eftersom man inte kan välja vilket webbkonto domänen skall peka mot när den snappas (utan kräver att man lägger till den manuellt). Det finns således ingen spärr mot att utomstående kan lägga till dem på sitt konto.
Testade med
www.netan non s.se och det var inga problem.
I och för sig, eftersom jag själv använder två webbhotellskonton (ett eget och en kompis) kan jag samtidigt tycka det är rätt skönt att det inte är så skitnödigt med att flytta kopplingen mellan dessa två konton även om jag som person på pappret enbart är kopplat till ett av dem.
I min mailkonversation med Binero när det begav sig undrade jag ifall de kunde lägga upp en nyreggad domän kopplad till mitt webbutrymme, men fick till svar att de inte hittade domänen i systemet och att jag får lägga upp den själv. Jag frågade då ifall det verkligen skulle funka och om inte ovanstående redogörelse i så fall skulle vara applicerbar i praktiken. Fick bara kort svar att "Det kommer funka."
Nu testade jag att lägga till en slumpvis utvald domän till mitt webbkonto som reggats via Binero, och det tycks ju inte vara några problem.