Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för Binero!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-21, 19:39 #1
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Jag var aktiv under domänsläppet den 10/1 klockan 05:00. Jag satt framför datorn klockan 04:45 och klickade då oavbrutet på registrera fram till klockan 05:00.

Enligt Binero så blev jag då tilldelad ett antal domännamn som jag var i behov av. Ett av domännamnen hade jag på snapback via binero. Denna domän lyckades jag emellertid registrera före snapback-tjänsten manuellt och den dök efter min manuella registrering upp som en misslyckad snapback. Glad i hågen så betalade jag fakturan för samtliga domännamn omedelbart och fick då en bekräftelse. När jag sedan gick in för att administrera domännamnen så dök de alla upp under mina domäner men med texten felaktig data.

Jag sökte på domännamnen igen och döm om min förvåning då de fortfarande dök upp som lediga. Jag registrerade då samtliga igen och betalade en ny faktura omedelbart som tillsändes till mig. Fortfarande samma besked under domänhantering, felaktig data. Jag gick då in via ett annat webbhotell och sökte på domänerna. De var då registrerade på Binero men utan ägare, där stod det också felaktig data så jag utgick nu ifrån att det var en fördröjning hos IIS.

Döm om min förvåning då jag ca 10 min senare går in via domänhanteraren och nu ser att jag inte står som ägare på domänerna utan att andra Binero-kunder tilldelats dem. Jag blir självfallet mycket förbryllad. När jag sedan går in på Snapback-tjänsten igen så står det att min snapback lyckades. Detta trots att jag registrerade detta domännamn själv manuellt före snapback-tjänsten och att denna domän då från början dök upp som misslyckad.

Den enda förklaring som jag kan se är att det inte spelar någon roll hur fort du registrerar ett domännamn hos Binero. Även om du är först och får en bekräftelse på att domännamnet är ditt så kommer ändå snapback-tjänsten gå in och plocka domännamnet av dig.

Ännu idag ligger dessa domäner kvar i min domänhanterare eftersom systemet antagligen fortfarande tror att dessa är mina (eftersom jag var första registreraren)

Bineros kundtjänst svarade inte på mina mail på drygt 1 vecka. När jag tillsist får ett svar är det endast om att de kommer att tillsända mig en kreditfaktura. Detta har jag nu fått men endast för den första fakturan som jag betalade, inte för den andra fakturan avseende registreringen som jag gjorde efteråt för att gardera mig.

Jag skickade ett mail till Binero och frågade om de kommer ge mig någon kompensation men det har jag inte ens fått svar på.

Jag vill varna för Binero och deras domäntjänst. Du kan aldrig slå snapbacken även om du är först att registrera.

Med tanke på hur kundtjänsten och deras långa svarstider så skulle jag heller aldrig överväga att använda dem som webbhotell!
jacobjs är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017