FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har alla mina projekt på egna servrar - utom ett som jag tog över strax före sommaren och som ligger hos Loopia. Det har funkat hyffsat bra och jag har tom tänkt att man kanske ska låta vissa projekt ligga där, men nu har det hänt två saker senaste månaden som gör att jag helt tappat förtroendet för dem.
Först hade jag några domäner som skulle överlåtas där jag faxat in överlåtelsehandlingarna, men inte fick svar på mail från [email protected] trots flera mejl under en vecka där jag bla undrade om de kunde bekräfta att de mottagit faxet. Det var domäner som förfallit så jag var ganska angelägen om att få reda på vad som hände. Tillslut ringde jag support och fick nån kille i luren som bara upprepade med en dåres envishet att jag alltid får svar under dagen på alla mejl, trots att jag påpekade att jag skickat flera mejl som förblivit oesvarade så framhärdade den här personen att de alltid svarar. Det gick inte att få prata med ngn på registry för de svarar bara på mejl. Tillslut fick jag honom att lova att gå och prata med dem och säga att jag ville ha ett svar på mina mejl. När jag tillslut fick svar många timmar senare så var svaret "vi har inte fått något fax". Jag vet att faxet gått fram. Både oseriöst och slarvigt. (det löste sig sen när jag faxade igen, men en av domänerna hann deaktiveras) Detta hade jag kunnat leva med även om det gav ett väldigt dåligt intryck - det var inte bara en person som skötte sig dåligt utan det var både registry och den person jag pratade med på supporten. Men så idag: Jag kommer plötsligt på att jag inte fått något mejl på info adressen till sajten jag har hos Loopia på ett bra tag. Jag brukar få åtminstone några mejl per dag. Det har tidigare varit problem med många timmars fördröjning på deras mail-servrar så jag skickar detta: Citat:
Citat:
Skulle vara intressant att veta hur de definierar sin business, det verkar åtminstone inte handla om tillgänglighet. Man blir så trött, vilka dårar. edit: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|