FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag är en person som alltid har levt på nätterna, hoppat över någon nattssömn då och då för att jobba. Och jobbat 2 och någon enstaka gång 3 dygn i sträck. Fuskat med maten, känt mig stressad över hela tiden vara available i telefonen och på mailen. Allt detta toppat med minst fre och lördag på klubbar och krogar "för att inte missa det sociala livet".
Misstänker att det är flera av min sort här inne, folk som helt enkelt ger sig fan på att få saker klara och då inte tänker på konsekvenserna. Allt vi vill är ju bara att allt ska fungera. För 3 veckor sen kände jag verkligen hur jag gick utför och allt runt om kring var på väg att rasa med mig, Det var på en måndag och jag visste verkligen inte hur jag skulle ta mig igenom tisdagen. (i vanliga fall hade jag bara sovit hela tisdagen och kört vidare på onsdagen, men jag kände att det inte kommer kunna fungera om man ska tänka lite mer långsiktigt). Tisdagen sov jag på. när jag vaknade så gick jag till ett gym, köpte ett årskort (avdragsgillt!) och la upp ett träningsschema med 4pass iveckan, för att kunna köra igenom hela kroppen (fick jag lärt mig, då jag aldrig hade satt min fot på ett gym innan mer eller mindre). Onsdagen ställde jag klockan på 05,45 klockan 06,15 var jag på gymmet. Körde en timme i olika maskiner. Vidare till ett café som har frukostbufé. Var på kontoret/lagret vid 8 - halv 9. Så även på torsdagen och fredagen. (fy fan vilka dagar!) Helgen vilade jag. På måndagen körde jag igång igen på gymmet och bestämde mig för att planera/systemera upp mitt arbete bättre än förut. Och vara stenhård med att ta matraster samma tider varje dag. Ja ni vet försöka få ordning på allt bara! Idag känns det verkligen som jag har lyckats, en timme på gymmet imorse och jag var inte änns trött när jag vaknade. Detta 4dagar iveckan kombinerat med bättre matvanor och att försöka jobba med en sak samtidigt bara (förmiddagar tillängat ena företaget och em tillägnat andra projekt). Vad mycket mer saker man får gjort! Vad MYCKET piggare jag har blivit! Vad skönt det är att kunna somna på nätterna utan massa saker i huvudet! Vad skönt det är att vakna och veta vad man ska göra direkt på morgonen! Varför har jag bara tänkt långsiktigt i företagen förut och inte när det gäller mig själv? Hur ser det ut för er och vad har ni för rutiner? Killar och tjejer, sköter ni era kroppar lika bra som era företag? Nu är nästa steg för mig att inte vara en Post-it människa! hehe |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|