FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad använder ni för program för att göra backuper? nu pratar jag alltså om automatiserade program för att göra regelbundna backups till en extern ftp, anledningen till att jag tar upp det här är såklart diskussionen om proinet, jag själv är lätt drabbad på mitt ÅF konto (web03) inget att gnälla över dock, jag anser att det är inte Proinets fel att problemet har uppstått.
Till att börja med måste jag säga att den här tråden SKALL inte bli någon häxjakt mot Proinet eller dyl, jag tycker att Kjette och kompani gör ett bra jobb med de resurser dom har. Därav vill jag be admins radera alla sådana eventuella svar i denna tråd. NU var det ett tag sen jag testade såna här program och lösningar, så är inte riktigt up to date på vad som är "the right stuff" Det jag undrar är: Vilket ftp program(server) använder du extern för att ta emot backup. Vilket program för att ta mysql/Ms sql backup till root? vilket program för att ta root backup? (gärna med zip/rar funktion) Självklart ser jag gärna en lösning för de 2 senaste punkterna i ett och samma program. Alla 3 om det är möjligt. Hoppas på intressanta svar och vettig diskussion kring detta, jag tror att fler borde vara insatta i att ta egna backuper. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|