FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Så mycket kopierande klåpare det finns.
Det är andra gången en av mina sidor blir kopierad. Visserligen är sidan gammal och inte uppdaterad på väldigt länge, men det handlar ju mer om principer. Webshoppen är heller inte aktiv, men det är ju ingen orsak till att kopiera. Den första gången var den någon mupp som är moderator på Webforum. Han ändrade visserligen designen något, men han snodde bilder rakt av och ändrade bara lite ordföljder i vissa meningar. När jag påpekade detta så påstod han att han hade fått bilderna från någon via Skype. :huh: Han hade givetvis aldrig sett min sida innan, anledningen till att texterna var lika var enligt honom att "vi är lika och tänker på samma sätt". Den sidan verkar dock inte vara aktiv längre. Denna gång har vi uppenbarligen en mer raffinerad kopierare. Han måste ha sparat ner min html-kod på sin server och sedan ändrat i denna, för i loggarna hos Statcounter så är den sidan en flitig referer. Och nej, det är inte Läder-Lasse i det här fallet (Han har iofs kopierat en annan sida jag har ![]() ![]() Egentligen ville jag nog bara skriva av mig lite, men frågan jag ville ställa är egentligen: Vad ska man göra i sådana här fall förutom att prata med personen i fråga? Eller ska man bara strunta i det och göra bättre saker själv? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Good artists copy - Great artists steal.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|