Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kopierande klåpare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-09, 21:33 #1
obes avatar
obe obe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
obe obe är inte uppkopplad
Medlem
obes avatar

Reg.datum: Dec 2004
Så mycket kopierande klåpare det finns.

Det är andra gången en av mina sidor blir kopierad. Visserligen är sidan gammal och inte uppdaterad på väldigt länge, men det handlar ju mer om principer. Webshoppen är heller inte aktiv, men det är ju ingen orsak till att kopiera.

Den första gången var den någon mupp som är moderator på Webforum. Han ändrade visserligen designen något, men han snodde bilder rakt av och ändrade bara lite ordföljder i vissa meningar. När jag påpekade detta så påstod han att han hade fått bilderna från någon via Skype. :huh: Han hade givetvis aldrig sett min sida innan, anledningen till att texterna var lika var enligt honom att "vi är lika och tänker på samma sätt". Den sidan verkar dock inte vara aktiv längre.

Denna gång har vi uppenbarligen en mer raffinerad kopierare. Han måste ha sparat ner min html-kod på sin server och sedan ändrat i denna, för i loggarna hos Statcounter så är den sidan en flitig referer. Och nej, det är inte Läder-Lasse i det här fallet (Han har iofs kopierat en annan sida jag har ). Några bilder är ju samma, men vissa har han ändrat. Han kanske helt enkelt inte har ändrat klart ännu

Egentligen ville jag nog bara skriva av mig lite, men frågan jag ville ställa är egentligen:

Vad ska man göra i sådana här fall förutom att prata med personen i fråga?

Eller ska man bara strunta i det och göra bättre saker själv?
obe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-25, 18:17 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
Good artists copy - Great artists steal.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017