FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi emigrerade för någon månad sedan till Google Apps istället för vår ISP´s maillösning. Fantastiskt bra ända tills tidigare idag.
Tydligen har Google lagt in en spärr som gör att man inte skall kunna skicka för mycket mail. Gränsen går vid 500 unika mottagare per dygn. Problemet är att jag driver en bostadsförmedling och får idag 2-3 hundra mail per dag med förfrågningar om att hyra bostad, alla dessa mail besvaras. Första måndagen efter löning är normalt den bästa dagen på hela månaden. Vi har flest besökare, flest sale och flest mail. Idag kunde jag dock inte svara på några av våra mail på grund av att jag igår svarade på för många mail. Resultatet är försäljning motsvarande 60% av en normal måndag efter löning. Googles svar är följande länk: http://www.google.com/support/a/bin/answer...py?answer=59797 Jag personligen tycker att det är extremt dåligt att betala för en tjänst som aktivt stoppar hela min verksamhet att fungera. Jag vill därför varna alla som funderar på att använda sig av google-apps! Det är svårt att säga exakt vad det har kostat oss att inte kunna svara på mail idag, men trenden de senaste halvåret har inte varit att vi får färre mail utan snarare fler, vilket snart kommer innebära att jag får välja ut 500 mail om dagen som jag tycker är värda ett svar och sedan kassera resten, eller emigrera till en NY host för mailen. Ruskigt dåligt av google, från och med nu skall jag söka via altavista! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|