FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag anar att webbmakare ibland stirrar sig aningen blinda på designen. Den ska vara perfekt, stilren, följa senaste modetrend osv. Troligtvis tilltalar detta en ung, "medveten" kundkrets, men hur är det om man vänder sig till den "stora massan". Britt, Annika, Bengt och Annette i Örkelljunga... Titta på sajter som exempelvis Aftonbladet.se och Blocket.se. Man kan väl knappast utnämna dessa till några grafiska mästerverk, istället gissar jag att det är tjänsten i sig som attraherar och att de känns personliga och relativt användarvänliga. Britt och Bengt struntar nog blankt i om en sajt följer de senaste trenderna, har matchat färger perfekt osv, istället söker de bra info och en "trevlig sajt" där de känner sig välkomna. Överdrivna funktioner och "överdrivet flashig" design tror jag snarare kan skrämma bort "medelsvensson". Själv gör jag nog ganska "fulsnygga" sajter själv, kanske mest pga av oförmåga/bristande utbildning, men min erfarenhet är att det funkar. Jag känner en snubbe som blivit stenrik med sin egen webbusiness trots ganska "fulsnygga sajter". Jag frågade honom om man inte skulle låta en designfirma ta vid. - Är du inte klok? Funkar det redan så varför ändra? fick jag till svar. Vad tror ni?
![]() |
Svara |
|
|