FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har lite funderingar när man ska skicka ut reklambrev/säljbrev till potentiella kunder. Som med all sorts kommunikation är man ibland mer och ibland mindre mottaglig för sådant. När man skickar ut reklam om sina tjänster så vill man ju att kunderna ska ha tid att läsa detta också. (Inte hamna i papperskorgen) Även om ett företag är intresserad av mina tjänster så ska det ju vara "läge" för dom också, dom ska ju ha tid att ta åt sig mitt budskap. När ska man se till att kunden får detta, vilken dag i veckan, måndagen, mitt i veckan eller på fredagen? Eller ska man tänka på att dom ska ha det vid en viss tidpunkt i månaden? Det finns många aspekter att tänka på. På en måndag kan det vara en hel del för en företagare att göra, planeringar för veckans arbete, på onsdagen har man kanske mer kontroll över saker och ting, på fredagen kan det vara stressigt igen för att just hinna med allt innan helgen. Likaså kanske man inte ska skicka ut ett reklambrev just när dom har momsredovisningen. Kan tänka mig att en del företagare inom olika branscher inte har samma tidschema som andra, en del jobba kanske under helger o s v. Men har man kanske 500 brev som ska skickas ut så är det inte lätt att ta reda på detta när de ska ha reklambrevet i sin hand. Ja, eftersom detta forum består av medlemmar som är företagare med egna erfarenheter, hoppas jag på en del reflektioner från er kring detta. Förutsatt att brevet är korrekt skrivet med ett säljande språk. Men hur resonerar ni andra, inbitna företagare när man är mest mottaglig för ett reklambrev? Vad är era synpunkter? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|