FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej allihopa, jag behöver lite hjälp.
Min första kund beter sig som en idiot. Och jag har väl varit lite för snäll, vilket han nu utnyttjar. Jag har arbetat heltid på en webbplats åt en kund i 10 veckor. Vi har använt oss av hamit-99. Jag beräknade kostnaden på tre veckors arbete, fast vi satte deadlinen på 8 veckor. En bit in i arbetet ville han ha en design som jag sa att jag inte skulle hinna göra. Men ok då, jag ville göra honom nöjd så han fick den. Han ville ha lite andra småsaker oxå, som jag bjöd på. Det slutade med att arbetet gick en vecka över deadline, alltså 9 veckor heltid, fast jag tog bara betalt för 3 av dem. När väl webbplatsen var klar visade det sig att kundens serverkille, en kompis till honom som skötte hans server, inte var sugen på att hjälpa till längre. Så kundens server fungerar inte riktigt, emailservern fungerar inte riktigt och inte heller domännamnspekningen. På grund av att hans server inte är färdiginställd är nu leveransen ytterligare en vecka sen. Jag är inte vidare säker på server-detaljer, och har aldrig påstått mig vara, så min kund har tagit hjälp av en kille som ska fixa det för 2000kr. Till problemet, min kund vill ta mig till rätten för att sidan är försenad med 2 veckor(1 vecka för att jag bjöd honom på extra och 1 vecka för att hans server inte är färdig) och han vill att jag ska betala arvodet till den nya serverkillen. Vad gör man? PS. Om ni vet hur man ställer in Imail så att det funkar med php-funktionen mail(), domännamnspekning eller hur man får servern att läsa htaccess-filer. Jag tror inte det är mitt ansvar? Men smidigast hade varit om jag kunde lösa det iaf. LET ME KNOW! DS. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|