Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Läser någon sökmotor stilmallar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-10, 00:50 #1
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
Jag undrar om det finns någon som vet något eller har misstankar om ifall någon sökmotor läser in stilmallar för att hitta potentiellt fusk.

T.ex. har man ju sett i artiklar att man inte ska försöka fuska in länkar och grejer som man gömmer för användarna genom att låta dem ha samma färg som bakgrunden och gud vet. Det var länge sedan jag hörde något sådant nu, men oavsett så anser jag att det är intressant att veta om sökmotorer kan identifiera sådana knep eller om det bara är att man försöker varna för framtida funktionalitet, typ.

Jag menar inte att jag har några direkta planer att fuska, det beror på vad man ser som fusk, det är väl kanske gränsfall. Jag vill ha ett gäng nyckelord som ligger i ett dolt (display: none) fält.

Man kan undra varför jag vill göra så och det är på så vis att jag på ett ställe mitt i innehållet vill skriva ut precis samma information som jag har i meta description. Detta för att förtydliga lite för sökmotorn och att jag vill att denna text ska finnas i en viss miljö (bland några bilder som ska sökmotoroptimeras) i content. Dock är ju inte descriptiontexten så människovänlig då den inte riktigt är formaterad för att vara läsbas, utan det är ju snarare en jäkla massa nyckelord i en dryg följd.

1: Så, finns det någon sökmotor som bryr sig i stilmallar vad vi vet?
2: Om ja, verkar mitt försök anses vara något fult?

Följdfråga när jag ändå håller på:

3: Är det någon som vet om det är väldigt olyckligt att ha identiska meta description och meta keywords? På alla mina sidor är de satta till samma sak (via en variabel i php, så det är automatiskt). Skjuter jag mig själv i foten? Jag ha till keywords nyligen för det sägs ju att den fortfarande gör viss nytta... Men Jag vill inte bli bestraffad för nåt dupliceringsförsök.

Tack / Tobbe
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017