Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

bbpress spöar skiten ur phpbb

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-21, 01:08 #1
FlaerpeN FlaerpeN är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
FlaerpeN FlaerpeN är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
Hejsan allihop!

Vi på http://www.ungodum.se har länge velat byta forummotor till något annat då vi haft så mycket problem med spam med phpBB. När vi hörde att WordPress skulle släppa en forummotor slängde jag mig över en av de releaser som lagts ut på internet och började koda och designa om det så det skulle passa oss.

Jag, Victor Englund, och Anton Johansson (agaton på forumet) har testat det ett bra tag lokalt på min dator och när vi insåg potentialen som bbpress hade kände vi oss manade till att slänga upp det för omvärlden!

Det som skiljer sig stort från phphBB är ju taggarna. I bbpress används taggar som mer och mer blivit populärt, bland annat i wordpress-bloggarna! I bbpress har vi också möjligheten att integrera vår blogg vilket kan vara MYCKET uppskattat för de som har en wp-blogg! Vi har än så länge inte hunnit med att integrara vårt forum med bloggen men det kommer, var så säkra

Dock så är bbpress än så länge i betastadiet men vi ansåg att det var värt att lägga upp det och testköra det live på internet inför alla! Forummotorn har potential, liksom vårt forum, och kommer utvecklas till något mycket stort! Vi hade inga problem med överföringen av den data vi använde oss av i phpbb utan det var så enkelt som att först redigera en fil och därefter lägga upp det och köra scriptet! Det finns heller inte, vad vi än så länge har sett, inga stora buggar som man stör sig på.

Detta var min korta resumé av bytet från phpbb till bbpress.

Over 'n out // Victor
FlaerpeN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017