FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Alla företagare där ute som sitter på en enskild firma helst och är inom databranchen.
Jag har det struligt med en företagskund (Stor) och det senaste jobbet jag gjorde så godkände han inte ett delbelopp i min faktura. Det var så att jag gjorde ett jobb åt han på plats i hans butik och då det tog lång tid så frågade jag om han ville att jag skulle ta med mig datorerna och åtgärda problemet under kväll / natt. Han säger att visst gör det !!!!!!!!! Ok sagt och gjort jag tog med mig datorerna och ordnade problemet till följande dag då jag levererade tillbaka dem. Jag tar upp i fakturan att jag arbetat kvällstid / nattetid och timpriset är då det dubbla så jag fakturerar han detta och då han betalar drar han av alla dessa timmar jag ordnade dessa datorer under kvällen / natten. Han säger att han inte beställt detta arbete och därför kommer han inte betala denna del av fakturan som gäller arbetet med datorerna på kvällen / natten Nu undrar jag om det finns nån vänlig själ där ute som möjligen kan hjälpa mig att ta fram ett avtal som jag kan använda mellan oss antingen från jobb till jobb eller liknande. Samt så undrar jag om det finns någon som har krediteringsmall för faktura i Exel samt andra exel doc man kan behöva för att inte hamna i denna situation igen. Hjälp med detta ? Någon som kan hjälpa mig samt komma med tips och ideer etc. Mvh Tomas [email protected] |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|