FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Ledsen om detta inlägg hamnat fel. Flytta det gärna till rätt ställe isåfall. Jag driver en hemsida för min körs räkning och har problem med epostlistorna. Alla medlemmar ligger i en mysql-bas. Vid epostutskick parsas mottagaren innan "@"-tecknet. Tex "[email protected]". Exim4 slår upp tabellen "alla" och skickar ett mail till de medlemmar som finns i denna tabell (detta för att kunna göra smågrupper som tex "styrelse", "pr-grupp" etc). Exim är uppsatt med smarthost = min ISP:s smtp-server. (mail.lsn.se) Problemet är att två av mina användare har comhem-abonnemang och de får följande fel när de skickar mail till listan: Kod:
-----Ursprungligt meddelande----- Från: Mail Delivery System [mailto:[email protected]] Skickat: den 5 december 2006 22:16 Till: [email protected] Ämne: Undelivered Mail Returned to Sender This is the Postfix program at host mail.lsn.se. I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below. For further assistance, please send mail to <postmaster> If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message. The Postfix program <[email protected]>: host mail.comhem.basefarm.net[80.76.149.101] said: 550 Local sender address requires authentication (in reply to RCPT TO command) <[email protected]>: host mail.comhem.basefarm.net[80.76.149.101] said: 550 Local sender address requires authentication (in reply to RCPT TO command) Alla andra användare kan skicka mail på epostlistan finfint, och de kommer också fram till comhem-användarna. Jag har kontaktat supporten på Comhem, men inte fått svar på tre veckor... Surprised? Nån som har en lösning? Mvh, /Bosse |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|