Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Den ultimata offline-vardagen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-04, 11:44 #1
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Börjar bli lite smått galen.

Jag rör mig mellan två olika platser på dagarna och endel gånger händer det att man måste notera något ifrån ett telefonsamtal, och det är här problemen uppstår.
Jag har provat smartphone och pda och sånt tjafs men lyckas sällan få fart på headset så man kan göra noteringar medan samtalet går, dessutom tycker jag det är bra mycket krångligare att skriva på en PDA än att ha ett riktigt papper framför sig.

Idiotin med papper..
Man tar ett samtal, noterar samtidigt på pappret, när man kommer till kontoret har man glömt att man ens skrev något papper, och lyckas man komma ihåg att man skrev ett papper hittar man aldrig rätt papper.

Har letat som en galning efter noteringsböcker, modell mindre som jag då lyckas komma ihåg att titta i istället, nu till problemet.
Bindningen i de böcker jag hittat är på långsidan, d.v.s. när man viker upp boken och samtidigt försöker föra ett samtal så har man extrema problem med att ens försöka hålla anteckningsboken på plats.

Har provat filofax också, men även där slår mitt grymma minne till igen, jag lyckas aldrig komma ihåg att ta med den klumpen när man pyser iväg då mina rörelser runt staden är allt annat än planerade. Så den lösningen går fetbort.
Det finns mindre filofaxlösningar förvisso, men då ska man istället så som en idiot på stan och försöka få upp fanskapet ur fickan samtidigt som man låter oberörd i telefon, heja.

Jag söker nu en väldigt high-tech pryl, nämligen anteckningsblock/bok som bindningen sitter i toppen på, liknande sånahär noteringsblock kyparna har när dom tar beställning på maten
Bör vara någon sorts skydd runt, t.ex. läder eller liknande, jag hittar bara fina anteckningsböcker med bindningen på sidan, gärna ring-bindning.

Någon som kan lösa mitt världsliga problem ?
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017