Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbstatistik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-14, 14:03 #1
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag sitter och trixar med ett statistiksystem för att jag inte har något bättre för mig och tycker att mina kunder förtjänar att veta vad som händer med deras siter och hur många som besöker den. Jag har egentligen en fråga och en fundering... jag börjar med funderingen som spär på den ihållande debatten om unika besökare.

Unika besökare:
Jag har fundering, borde det inte ge ett ganska bra värde för unika besökare(varje entre är en unik besökare) om man tar alla referers och räknar de som saknar referer(skrivit in adressen manuellt) och adderar med de som har en referer som ligger utanför den egna domänens scope. Finns det någon nackdel med detta? (självklart exkluderas mitt ip).

Useragents:
Det finns ju idag ett 100tal olika useragents. Hur gör ni för att identifiera vilka grupper av useragents som anländer? Just nu sparar jag bara UA-strängen och kollar hur många hits/dag varje unik sträng ger. Enligt www.psychedelix.com's UA-lista så finns det ju nästan hur många som helst och det tillkommer ju fler hela tiden. Hur identifierar man till exempel gamla Mozilla Suite och skiljer den från firefox(firefox) och IE(msie) då samtliga har mozilla i UA-strängen.
UA-listan: www.psychedelix.com/agents/index.shtml
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017