Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Host för strömmad video?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-27, 23:02 #1
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hej, jag är nästan klar med att utveckla en sida som ska visa strömmad video. Nu letar jag host och stötte på företaget dreamhost (http://www.dreamhost.com) efter inte så lång tids sökande. Någon som har haft några positiva/negativa erfarenheter med dem? Man får tydligen en timmas cpu-tid om dagen, jag antar att det betyder att man bara får utnyttja cpun en timma om dagen. Vad innebär det i realiteten? Jag har ingen aning om hur mycket man belastar cpun, varje beräkning tar ju bara någon bråkdel av en millisekund. Men så är det ju en jäkla massa beräkningar med.

Om någon tycker att dreamhost är kasst vore jag glad om jag kunde få några andra konkreta förslag, jag måste ha massor med bandbredd. Självklart inser jag att en billig host inte är att föredra, men jag tänker uppgradera så fort inkomsterna täcker det. Kanske vore det en bra lösning att lägga all kod på en billig server som är snabb men har dålig trafik och alla filmfiler på en billig seg host med mycket bandbredd?

Alla åsikter uppskattas!
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017