Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Storlek på brödtexten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-24, 14:50 #1
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Well, efter lite förändringssug dök tanken om att kanske förändra stilmallarna lite upp. Mest föll suget på att förändra brödtexten, som idag är arial - som bekant är ganska tight och ibland lite väl stelt. Verdana används för övrigt till rubriker.

Är lite smått sugen på Trebuchet MS - vad tycks om det valet (till brödtexten då alltså)?

Vad använder ni främst för teckensnitt till ordinär text i artiklar och liknande?

Sen kommer ju problemet med att välja rätt storlek - kan inte riktigt bestämma mig för 12px eller 13px till ovan teckensnitt - vad har / hade ni valt?

Alla funderingar och tips är välkomna, likaså inlägg med förslag på kanske andra teckensnitt och / eller kombinationer i layoutmässiga upplägg.

(Visst, kanske hade passat under "klientsidans teknologier" - men det är inte direkt några kodrelaterade problem, utan jag önskar mer än allmän diskussion om lämpliga / olämpliga teckensnitt och storlekar - helt enkelt hur ni anser att typografin på webben bör utformas)

Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017