Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Färdig utvecklingsplattform för e-handel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-17, 11:18 #1
niknass avatar
niknas niknas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
niknas niknas är inte uppkopplad
Nykomling
niknass avatar

Reg.datum: May 2006
Skulle vilja fråga efter erfarenheter kring alternativ till de "vanliga", mer färdiga "out-of-the-box" rekommendationerna för e-handel och försöka få fram era erfarenheter kring lösningar som är mer inriktade på egenutveckling d v s ramverk för e-handel.

Har tidigare i mitt liv utvecklat e-handelsplatser från scratch eller med MS Commerce Server (tidigare SiteServer) och alltid uppskattat möjligheten att kunna anpassa de speciella behov som alltid finns för olika handlare. Dessutom så finns ju numer mer eller mindre färdiga integrationspunkter för betalningsväxlar, OLF system samt ekonomi så det känns inte lika viktigt att ha färdigintegrerat i produkten som för några år sen.

Vi ska nu starta en e-handelsplats med en i grunden enkel uppgift, sälja hemelektronik, men den ska ha en hel del speciella funktioner som inte finns färdiga. Vi startar från scratch så inga stödsystem finns ännu. Stor flexibilitet alltså...

Har kikat på OSCommerce och de varianter som finns, men fastnat på att jag inte kan PHP lika bra som *.NET grejer + att de lösningar jag sett till förvirring liknar varandra även om de har olika skins.

Hostade lösningar går oxå tyvärr bort p g a inflexibilitet samt mer affärssystemanknutna pga "Jack of all trades, master of none" samt ovanstående argument.

Vi har även kikat på lösningar från t ex WipCore och Incordia som då ändå är väl etablerade, fungerande lösningar. Det kan vara ett alternativ under vissa förutsättningar, men är ff lösningar som inte primärt är gjorda för kundutveckling m a p dokumentation och support.

Å andra sidan så har vi även kikat på t ex:
* DotNetNuke med KodHeadz ehandelsmodul (sniklösning, men med potantial)
* MediaChase eCommerce Framework (Verkar täcka våra behov, etablerad lösning, väl dokumenterad)
*StoreFront (Har inte kikat så mycket ännu, men de säger rätt saker på webben i a f)

Är det någon som har jobbat/kommit i kontakt med de här produkterna eller kanske till och med vill argumentera emot?
niknas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017