FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frågan är om detta inlägg ska vara på serversidan eller klientsidan... jag vet ju inte svaret
![]() Har en Windows 2003 Server på mitt nätverk som jag utvecklar mot. Jag har satt rättigheter på root-katalogen för en viss användare så att jag måste logga in för att komma åt sidorna på servern. Detta fungerar fint i Internet Explorer och Firefox, men inte i Opera där jag får följande fel: "The server requested a login authentication method that is not supported" Eller på svenska: "Servern kräver en autentiseringsmetod som inte stöds" Varför blir det så här i Opera? Jag har googlat lite och hittat bl a följande, men som inte verkar lösa mitt problem: "This error can apply to the Microsoft Internet Security and Acceleration Server (ISA), which has encrypted authentication enabled by default. This can be changed in the server properties: "Edit Identification" - enable "Basic with this domain"." Men var sjutton hittar man Edit Identification och Basic with this domain? Är det på serversidan de menar? Var hittar man det i så fall? Här är "problemlösarsidan" i sin helhet: http://www.opera.com/support/search/....dml?index=463 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|