Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PHP + MySQL eller ASP.Net + MSSQL

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-24, 22:38 #1
AndreasB AndreasB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
AndreasB AndreasB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Jag ska göra om designen och göra några nya funktioner till min reseportal och funderar på vilken teknologi jag ska välja. Här är mina alternativ:

1) Köra på som vanligt med PHP och MySQL eftersom det kan jag redan plus att det är så billigt att hosta en LAMP-server. Jag har lekt med detta på fritiden sedan hösten 2003 (ca 2,5 år). Med detta alternativ behöver jag bara göra de nya funktionerna jag vill ha plus den nya designen. Med detta alternativ kommer jag ha kvar sidan på webbhotellet.

2) Var inte feg, satsa på det nya: C#, ASP.Net och MSSQL. I dagsläget sitter jag och programmerar detta på jobbet, 40h i veckan, och har jobbat ca 1,5 år med detta. Om jag väljer detta alternativ så måste jag göra om allt (bl.a. ett eget forum) och bygga om allt i .Net. Anledningen till att detta är lockande är för att jag funderar på att certifiera mig genom jobbet på .net och vill därför lära mig mer inför detta. Anledningen till varför detta inte är lockande är för att jag inte har så mycket tid just nu och det kommer att ta en bra stund att göra en portal helt från scratch. Med detta alternativ köper jag en server och hostar sidan själv.

Hur skulle ni ha valt? Tacksam för synpunkter...
AndreasB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017