Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
Jag spinner vidare på ett inlägg i en tråd här istället för att gå mer offtopic i den tråden. Jag har inte direkt tid eller kunskap för att dra igång stora sajter själv, men jag känner ändå till webbens lukrativa möjligheter, vilket är varför jag gärna skulle vilja investera i sajter på nåt bra sätt.
Först tänker man sig ju att köpa sajter, men min bristande kunskap på brist på tid kanske inte är det mest optimala. Eventuellt kanske man kan tänka sig ett forum eller något liknande, men jag antar att det tar en del tid ändå.
Skulle man kunna tänka sig att låta någon kunnig sköta ens sajt mot en del av vinsten och i så fall känns det ändå en smula olustigt att ge ut koder osv till webhotell, hur vet man att människan inte bara kapar sajten till sin egen..jag menar hur skyddar man sig om man vill göra något sånt här?
2. Går det att köpa in sig i sajter som man tror på, alltså förekommer detta, så det blir mer som en investering, men man slipper sköta ruljansen själv..lite som aktier och sedan ta del av vinsten och vad har man för möljigheter att kontrollera att de uppgifter man får stämmer?
|