FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag använder mig som många andra av google adwords. Det jag har och säga kanske inte är nytt, men jag har inte läst det tidigare så jag tänker ventilera mina tankar lite...
På senare tid har jag börjat analysera mina besökare väldigt noggrant i felsökningssyfte. Jag har då märkt att ca 4 - 10 ggr per dag kommer "besökare" från länksidor som är helt tomma förutom ett antal adwords annonser. Från dessa sidor kommer "besökare" in på min sida via en adwords annons men har alltid en sessionstid på 0 sec och är därför ingen "riktig" besökare utan någon som enbart klickar på annonsen för att tjäna pengar. Jag är övertygad att dessa "besökare" är automatisk programmerade botar som går in några ggr per dag från olika datorer för att generera pengar åt någon. Nu kan man tycka att det är snålt att klaga om 5 - 10 kr per dag. Men faktum är att personen som drar in dessa 5 - 10 kr per sajt troligen tjänar stora pengar på principen "Många bäckar små". Jag ser detta som bedrägeri och ett problem som om det fastslås kommer att ge Google enorma problem i form av trovärdighet. De flesta kunder av adwords har säkert inte verktygen eller tiden att analysera besökare och avgöra vad som kan vara spamtrafik. Så man litar på att googles produkter är säkra. Vilket de uppenbarligen inte är. Någon som har reflekterat runt spamtrafik via google adwords tidigare och vad kan man göra åt det ? PS. Exempel på sidor som genererar spam: www.tufao.com www.resah.com |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|