FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur gör ni när ni säljer domännamn till (stora) aktiebolag.
Överlåter ni domänen direkt och skicka en faktura på 30 dagar? eller kör ni som praxis att domänen överlåtes när betalning är erhållen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kör som vanligt, dvs förskottsbetalning och därefter överföring.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kör alltid att de måste betala fakturan innan det blir ägarbyte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för era svar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Förskott på faktura.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Förskott på faktura uteslutande..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ni som säljer privat. Hur gör ni?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Ska du sälja/köpa en domän från någon som du ej känner så rekommenderar jag att använda tjänster som escrow.com. Har gjort det flera gånger och fungerar alltid som det ska! Vill minnas att Sedo.com också har Escrow som tilläggstjänst om jag inte minns helt fel. //Jesper Ribacka |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
1. Betalningen säkras 2. Säljaren överför domänen 3. Köparen bekräftar överföringen 4. Marknadsplatsen frigör pengarna Men som sagt, Sedo har väl även har ett samarbete med Escrow.domains, som är en extern och licenserad Escrow-tjänst. Och jag håller med. För privata försäljningar (över sisådär 10000 kr) använder jag oftast Escrow.com. De har även blivit snabbare på senare år tycker jag, eller så har jag bara haft tur. ![]()
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2018-12-06 klockan 05:05 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|