FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, inte riktigt mitt område, vi håller på att släppa en app till iPhone och sedan juni 2016 så kräver Apple att hela appen skall klara IPV6. Vi använder idag Loopias namnservrar men de har inte stöd för IPV6 enligt deras support.
Finns det några andra stabila bra svenska leverantörer av DNS med IPV6 stöd? Allt gott! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Menar du att namnservrarna ska vara IPv6?
Eller menar du att dom inte har stöd för AAAA? Loopias namnservrarna publiceras inte över IPv6. ( Vilket är jätte kul eftersom dom körde en ipv6 drive för några år sedan ) Citynetwork, frobbit verkar erbjuda över IPv6. Att sätta upp AAAA ska inte vara något problem hos någon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
De har stöd för AAAA och vi har lagt till AAAA records för våra domäner, men de själva verkar inte "vara utpekade" med AAAA.
Gör jag ett uppslag med nslookup så returneras enbart en IP4 adress. Ser att både Citynetwork och Frobbit returnerar IPv6, när jag kör en nslookup, prima. Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Även wk.se erbjuder detta utan kostnad
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det sant att alla nya appar måste fungera med ipv6? Är det inte bara att man ska köra ipv6 kompatibla protokoll typ http?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |