FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag har vart klantig och glömt förnyat mitt firmanamn.com. För 4 månader sedan har någon registrerat namnet och lagt upp en hemsida på den. Kan jag göra någonting eller är det att försöka köpa tillbaka domännamnet som gäller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har du glömt att förnya domänen och den har släppts fri så äger du inte längre den.
Du får försöka kontakta den nya ägaren och köpa den. Finns inga kontaktuppgifter på den nya ägarens webbplats kan du kontakta registraren och be dem vidarebefordra ett mail. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett tips för dina övriga domäner, försök hitta en domänleverantör med automatisk förnyelse av dina domännamn, så slipper du oroa dig. ;-)
Lycka till och hoppas du kan få tillbaka din domän utan att det kostar skjortan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det enklaste är förmodligen att försöka köpa tillbaka domänen. Alternativet är väl att starta ett UDRP-förfarande om villkoren är uppfyllda för det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förnya domän som är viktiga för flera år i taget, lätt att glömmma bort att förnya om man har många domäner.
Namecheap är ganska bra i det avseendet, hade 2 domäner nyligen som hade gått ut och hos namecheap får man förnya dem i cirka 25 dagar efter utgång också till samma pris. Men nu hade det gått över 1 månad för mig och tydligen kostar det 200 dollar styck att förnya dessa, men jag fick förnya till standard pris genom att bara chatta med dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det inte är så att du har ett varumärke som är samma som domännamnet, så är det det bästa du kan göra att kontakta den nya ägaren och köpa tillbaka den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för er input.
Fick tag i ägaren till domänen, 60tkr så är den min. Är väl bara betala och se glad ut.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Låter som Göran Glück varit framme
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan ju omöjligt värdera bolaget så högt om de tog dig 4mån att märka att du inte ägde domänen
![]() Kanske lika gärna kan byta namn? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|