FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en tjänst som riktar sig till låt säga bilfirmor. Är det fritt fram att samla bilfirmors fysiska adresser på nätet genom t.ex Allabolag.se och sedan skicka reklambrev till deras brevlådor?
Förutsatt man inte behöver ansöka om tillstånd eller liknande, hur gör man i praktiken? Dvs jag är inte särskilt intresserad av att göra utskicken själv eftersom jag vill skicka till hundratals olika bilfirmor inom Sverige. Tips på företag som ägnar sig åt detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
ParGuiden är ganska stora på detta med att ta fram adresser:
Välj tjänsten PARAD för företagsadresser. Sök på bilhandel och förfina din sökning så får du grotta ner dig på djupet. Exempelvis "Personfilshandel", så hittar 7292 företag och 12253 beslutsfattare. Du kan beställa dessa uppgifter elektroniskt och sen skicka dem till den som trycker iväg din reklam. https://www.parguiden.se/ Senast redigerad av Conny Westh den 2014-07-16 klockan 18:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Gratistjänsterna på nätet tillåter inte att du gör detta och det blir förmodligen billigare att köpa adresserna än att försöka hantera det själv.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänk dessutom på kvalitetsaspekten!
Ca 30% av alla företagsuppgifter förändras från ett år till ett annat (enligt statistik från gamla telefonkatalogen). Det är ca 20-30 procent felaktiga uppgifter i de bästa företagsdatabaserna som parguiden. Gratisversionerna har betydligt sämre kvalitet. För privatpersoner är kvaliteten betydligt bättre för där hämtas uppgifterna från folkbokföringen, som har en mycket hög kvalitet. Det finns ingen motsvarighet för de flesta enskilda befattningarna i företag/organisationer, så uppgifterna måste uppdateras manuellt på initiativ av katalogföretagen och de har inga systematiska och säkra sätt att veta när befattningar förändras i företagen. När jag jobbade som telefonsäljare så gick enormt mycket tid åt till att uppdatera felaktiga kontaktuppgifter. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-07-21 klockan 00:44 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|