FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker att det är j*vligt irriterande när jag bläddrar bland jobbannonser och läser titlar så som: "PHP-ninja/guru/sexmaster/blablabla sökes". Vill anlita professionella utvecklare? Sluta behandla oss som barn!
Här kommer en artikel som delar min uppfattning: http://www.technologywoman.com/2011/...-be-called-is/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Beror ju faktiskt också på arbetsplatsen och vad för människor de söker. Jag förstår hur du tänker, men skriver man t.ex. "Ninja" så är det såklart en viss typ av människor man söker - och känner inte du att det tilltalar dig är det kanske inte heller dig de vill ha.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
This forum is for webmasters
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det inte ganska barnsligt att bli irriterad på sådana skitsaker?
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Sjukt arg ninja.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Var glad så länge dom inte kallar oss för slampa.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller inte alls med. Syftet med en jobbannons är ju att väcka intresse och visa att man är en bra arbetsgivare. Man vill sticka ut lite. Vilka ord man använder ska spegla företaget och arbetsmiljön.
Personligen gillar jag verkligen när man försöker vara lite unik i annonserna och kanske gör en kul grej av det. Jag är heller inte personen som vill sitta på ett eget rum hela dagarna och bara skriva kod, utan jag föredrar sociala arbetsplatser med lite mer action och kreativitet. Arbetsplatser där man har kul på jobbet. Jag tycker det är jättebra om man kan återspegla det redan i annonsen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|