FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Är helt nybörjare inom ekonomi och har nu lämnat in min första momsdekleration, men funderar på om jag har bokfört rätt eller fel. det så här: 49: Summa moms att betala eller få tillbaka -456 kr Då är min fråga, visst får jag tillbaka dessa 456 kr, då det står ett minus tecken framför? Det som gör mig förvirrad är att under kvittensen så anger skatteverket även sitt egna binkgiro samt en OCR kod, som gör att det verkar som att JAG måste betala in dessa 456 kr? :S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De anger alltid bg och ocr - statisk info. Om jag minns rätt så står det också på samma sida vad minus före summan betyder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Väldigt sällan man får tillbaka på momsen?
men vet du att du handlat in mer än sålt så får du tillbaka.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Precis. Att få tillbaka på momsen brukar innebära att man gjort ett negativt eller mycket dåligt resultat...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om det är ett AB så har du väl en certifierad Revisior som sköter det där..............
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Skatteverket har lärt sig att vara mer pedagogiska över telefon, brukar uppleva bra svar så det är värt att ringa de också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag får själv alltid tillbaka på momsen då företagets primära inkomster är från Adsense, någon som borde vara vanligt i vår branch.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|