FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5832795 Herrejävlar. De flesta bloggar ligger ju inte ens på servrar i Sverige. Skall polisen sitta och försöka spåra alla dessa? Det är helt enkelt inte genomförbart. Även om syftet är att stävja (det uppenbart förkastliga) näthatet borde de väl tänkt efter innan de kommer med förslag som är fullkomligt omöjliga att realisera (juridiskt, tekniskt och resursmässigt). Och varför ska man inte få skriva anonymt? Det är väl först när någon begår ett brott (ex hot eller förtal) som det borde beivras?! Skall vi förbjuda köksknivar för att de dödar ett antal människor varje år? Det är givetvis den eventuella förövaren man borde sätta dit, inte fenomenet/saken som sådan. Jag är dock lättad över att juridikprofessorn Mårten Schultz sågar förslaget vid fotknölarna. Nu startar jag en miljon anonyma (men hatfria) bloggar. Ps. Skrev även detta på min Facebook.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Spontant: Vad fasiken händer med tidigare liberala Miljöpartiet?!
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte att alla riktigt följt med oss in i IT-samhället (från de tidigare industrisamhället).
Sen tror jag att det finns många idioter också som tycker att det ska finnas lagar för allt, så att vi till slut inte får göra någonting utan att det är olagligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är inte något förslag från Miljöpartiet, det var Åsas egen mindre genomtänkta kommentar som inte levde vidare särskilt länge. Patrik kommer med den ena korkade kommentaren efter den andra, de flesta politiker har nog trots allt betydligt färre sådana på sin meritlista
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Tycker jag...
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och knappast hon sa det i egenskap av privatperson i detta fallet. Sedan är inte jag någon slav under samhället så kan ha valfri åsikter utan behöva bry mig så mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Riktigt lågt tycker jag. Det var alltså ingen otydlighet som man sedan sade. Åsa framförde bara det som stod i deras program. http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5838891 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Att svenska partiledare gör kontroversiella uttalanden är inget nytt: Ulf Adelsohn, fd partiledare för Moderaterna, 1985: Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
![]() |