FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Jag blir tokig. Detta visas inte som jag vill. Formuläret syns tydligt, men när jag trycker på knappen "Registrera" så visas ingenting. Jag har kört koden i en kodvaliderare, men inget syntaxfel upptäcks. Detta är en register.php-fil.
Vad har jag gjort fel? Kod PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är ju inte superhaj, men skall du ha det sista else:et?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Försökte klistra in din kod i Notepad++ men allt är väldigt rörigt och "indenten" är helt otrolig :P Ändra i ditt program så den hoppar 3 mellanslag. I övrigt hade jag använt mig av dina input names som en array. Då kan du enklare kontrollera om POST är isset, samt sätta t.ex. NULL-värde på de som inte är det för att senare kunna visa felmeddelande. Exempel: Kod:
<?php $post_array = array("username","getemail","password","retypepassword"); $i = 0; foreach ($post_array as $list){ if(!isset($_POST[$post_array[$i]])){ $_POST[$post_array[$i]] = NULL; } else { $_POST[$post_array[$i]] = $_POST[$post_array[$i]]; } # end if $i++; } # end foreach $i = 0; foreach ($post_array as $list){ if($_POST[$post_array[$i]] == NULL){ echo $_POST[$post_array[$i]]." not set!"; } else { $_POST[$post_array[$i]] = $_POST[$post_array[$i]]; } # end if $i++; } ?> Senast redigerad av Kimppa den 2014-03-08 klockan 10:39 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det här besvarar inte din fråga, men din kod är öppen för SQL & XSS attacker.
Du bör även använda filter_input för att hämta information från globala variabler. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Eller de kanske inte har med varandra att göra? Aldrig hört om filter_input förut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle inte säga att de funktionerna är alltför lika, även om man kan använda filter_input för att 'escapa' SQL. Jag använder filter_input i valideringsprocessen och i filtreringsprocessen.
Det finns flera olika valideringar & filtreringar tillgänliga. Exempelvis kan hela denna rad ersättas med filter_input. PHP-kod:
PHP-kod:
Om någon har ett annat användningsområde för filter_input & filter_var än det jag har skrivit, får ni gärna berätta det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag menar, !#$%&'*+-/=?^_`{}|[email protected], är en korrekt epost. http://stackoverflow.com/questions/1...orks-correctly lite rolig läsning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gör en kvalificerad gissning på att du försöker sätta in '' som User ID, primary key.
PHP-kod:
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|