FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag lyckades, precis som många andra, att missa förnyelsen av en domän. Idag kom ett mail med en fråga om jag ville köpa domänen. Jag svarade i affekt. Korrekt hanterat eller skulle jag lagt ett fyrsiffrigt bud i dollar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ååh, hatar dessa personer!!
Samma sak hände med min domän jonssondesign.se.. Du gjorde helt rätt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har haft flertal gånger med sådana att göra, bara att säga att man inte är intresserad. När domänen sedan går ut struntar de i att förnya (i och med att du inte var intresserad), sedan är det bara att köpa
![]() Senast idag gjorde jag ett sådant klipp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast, de har ju knappast gjort något fel! bara genom att registrera/snappa domänen? Det är ju upp till var och en att se till att domänen förnyas.
Sedan kan jag förstå att det är jävligt irriterande när någon snappar en domän som de absolut inte själva, i princip, skulle kunna ha ngn användning för (såsom sennbrink.com och jonssondesign.se) I dessa fall gränsar ju registreringen till "ond tro", om de snappat den bara för att erbjuda den forne registranten att köpa den. Däremot om ngn snappar en generisk domän som ngn lyckats missa att förnya så tycker jag att det är helt rätt och den forne registranten får skylla sig själv. Senast redigerad av www den 2014-01-13 klockan 16:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns hundratals personer som aktivt snappar domäner i sverige och dom jag känner till har inte som affärsidé att kontakta tidigare ägare. Dom flesta köper generiska ord och jag tycker det är fel att att dra alla snappade över en kant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Din domän kan fortfarande förnyas...
REACTIVATION PERIOD This domain name has expired. If you are the registered name holder and would like to renew this domain name, please go to your domain name service provider’s website for renewal instructions. http://www.sennbrink.com/renewal.aspx Mailet du fick är från någon som snappar namnet om du betalar för det först skulle jag gissa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med MDRJ i sak om att det är lätt att kritisera större grupper pga något man inte riktigt förstår. Och det här har absolut ingenting med snapback att göra - inte det minsta!
Precis som Piraten pekar på så ligger [sennbrink.com] i "Reactivation Period" och förföll på Lucia (13/12) det gör att det gick ca 31 dagar sedan den förföll till mailet dvs ungefär samtidigt som din "grace period" tog slut ..och det innebär att det är 60-70 dagar kvar för denna typ av (från registraren alt. registrarens frontbulvan) "AUTOMATISKA" meddelanden att spamma din inkorg (och tro för guds skull inte att du har någon jocke som sitter och författar dessa unikt för din domän - de är helt automatiserade och skickas i tusental varje dag). Den mer intressanta frågan du bör ställa dig är ju då snarare VEM som skickar detta "erbjudande" till dig eftersom dina uppgifter helt försvann från whois den 16/12 (last updated) http://who.is/whois/sennbrink.com Svaret är ju ganska enkelt - eftersom det endast fins EN (1) part som kan återställa domänen till dig.. Det här är ett gissel som drabbar många, men har ingenting med snapback att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||