FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill ändra länkar i worpress så att åäö finns med.
Idag blir det så här: www. xxxxxxxxxx .se/lank Jag vill att det ska se ut så här: www. xxxxxxxx .se/länk Finns det något plugin eller annat som löser detta? Tacksam för tips! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
He, spara inlägget eller sidan först, sedan går du in på permalink och ändrar som följand:
www. xxxxxxxx .se/lank andras till www. xxxxxxxx .se/l%C3%A4nk alltså %C3%A4 motsvarar ä. ä: %C3%A4 ö: %C3%B6 å: %C3%A5 Självklart kan du göra detta innan du spara inlägget med, det behövs ifall du pingar dina inlägg direkt vid sparandet, jag har inte det så sparar jag först ![]() Hoppas att det hjälper Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej Daniel, jag är ingen SEO-guru men, mina tester de senaste 4 åren har inte visat någon skillnad alls, det som jag tyckte att det var lite bökigt var när man länkar till en vis sia som har flera ÅÄÖ i länken, typ minsida.se/jämför-båtförsäkring, då ser länken helt gallet ut.
Annrs så är det bara att köra på, för saken skull så vill jag säga att de länkarna ser bättre ut i sökresultaten på google än de vanliga länkarna ![]() Hur som hels, har du en URL redan idag som inte har dessa tecken så ska du se till att 301a de till de nya, just in case. Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack fr bra hjälp!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man sen tidigare har haft domän.se/lank och ändrar det till domän.se/länk, förstår wordpress att det är samma länk eller förlorar man all länkkraft som pekar mot domän.se/lank?
Ha det! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
@Rainman, Man ska inte lita på det Wordpress gör utan 301a i alla fall, dina back-links pekar jut till domän.se/länk, wordpress sätter inte in en 301a som talar för google att denna sida har permanent flyttat till domän.se/lank. som sagt, jag är igen super-expert men så har jag fattat det i alla fall
![]() Mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|