Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

USA - land of the stupid

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-12, 16:18 #1
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Standard USA - land of the stupid

Sexåring avstängd för att ha pussat en flicka på handen

16-åring dödar 4 personer och slipper fängelse för att han är rik

Vi må ha våra problem men USA har så stora problem att de inte längre ser dem..
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-12, 16:34 #2
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
"Förstår inte konsekvenser
Han hade heller inte fått lära sig att hans handlande kunde få konsekvenser. Bland annat straffades han inte alls när han upptäcktes av polisen när han som 15-åring var ensam i sin bil med en avsvimmad naken 14-årig flicka.
Psykologen kallade Couchs tillstånd för "affluenza", som innebär att en person anser att välstånd ger privilegier och därmed saknar förmågan att se den rationella kopplingen mellan beteende och konsekvenser.
Advokaterna ville därför att han skulle få vård i stället för fängelse och under vårdtiden stoppas från att träffa sina föräldrar."

WTF?!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-12, 16:50 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004

Ett land där man kan stämma någon för man inte fattar kaffe är varmt och där man måste ha varningstexter på allt säger rätt mycket. Sedan bibel i ena handen och vapen i andra :P

Sedan ett land med olika delstater där man kan styra lagen och domstol lite som man vill som passar delstatens värderingar. Ett land där det handlar ha så bra advokat som möjligt för vända och vrida på allt. Handlar bara övertala juryn :P
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-12, 17:17 #4
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Ett land där man kan stämma någon för man inte fattar kaffe är varmt
Antar att du refererar till McDonalds incidenten som ägde rum för flera år sedan? Det finns en väldigt intressant dokumentär om detta, Hot Coffee tror jag den heter. Man får se bilder på kvinnans lår som är helt sönderbrända av kaffet.

Först begärde kvinnan bara att McDonalds skulle betala sjukhusräkningen men McDonalds vägrade. Därför gick de vidare med ärendet och stämde skiten ur donkelidonkan.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-12, 22:31 #5
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av WeaZear Visa inlägg
Antar att du refererar till McDonalds incidenten som ägde rum för flera år sedan? Det finns en väldigt intressant dokumentär om detta, Hot Coffee tror jag den heter. Man får se bilder på kvinnans lår som är helt sönderbrända av kaffet.

Först begärde kvinnan bara att McDonalds skulle betala sjukhusräkningen men McDonalds vägrade. Därför gick de vidare med ärendet och stämde skiten ur donkelidonkan.
Här är den: http://www.youtube.com/watch?v=pCkL9UlmCOE
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-15, 16:01 #6
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av WeaZear Visa inlägg

Jag såg det där Youtube-klippet som länkades av Hjorten där de tog upp de faktafel som rapporterades i media. Jag tycker fortfarande att det är lika sjukt.

Vattnet ska vara 90-94 grader när man brygger kaffe för att alla aromer ska komma ut och inte varmare än så för att det inte ska smaka bränt. Därför serveras mer eller mindre allt kaffe som bryggs på rätt sätt på beställning med en temperatur på minst 85 grader. Enda vettiga sättet att få ned tempen är att späda ut kaffet med kallt vatten efter att man har bryggt det. Det vet man om man har gjort kaffe själv eller köpt kaffe någon gång tidigare.

Att ersättningen blev sänkt till $500k gör ju inte principiell skillnad. Hon ska inte ha ett skit i ersättning när hon själv spiller kaffet i sitt eget knä. Hade hon fått kaffet i knät i samband med hon blev serverad så är det en helt annan sak, men efter att hon tar emot kaffet så måste det ju vara hennes eget ansvar att inte bränna sig!

Att man spiller kaffe i hela knät så är det ju ett handhavandefel och inget annat. Det är ju som om man köper ett verktyg t.ex. en hammare och skadar sig på det för att man använder det på fel sätt. Har man inte nog common sense
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-15, 16:42 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Att ersättningen blev sänkt till $500k gör ju inte principiell skillnad. Hon ska inte ha ett skit i ersättning när hon själv spiller kaffet i sitt eget knä. Hade hon fått kaffet i knät i samband med hon blev serverad så är det en helt annan sak, men efter att hon tar emot kaffet så måste det ju vara hennes eget ansvar att inte bränna sig!
Principiellt håller jag naturligtvis med dig. Samtidigt så hade det varit ganska enkelt för centrala McDonalds att ställa upp med att betala sjukhusräkningen innan det gick så långt? De gör tillräckligt stor skada på miljön och människors hälsa redan så de kan ju bidra lite extra till sjukvården... En del företag har jag som sagt var svårt att tycka synd om
Oläst 2013-12-15, 21:25 #8

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Jag såg det där Youtube-klippet som länkades av Hjorten där de tog upp de faktafel som rapporterades i media. Jag tycker fortfarande att det är lika sjukt.

Vattnet ska vara 90-94 grader när man brygger kaffe för att alla aromer ska komma ut och inte varmare än så för att det inte ska smaka bränt. Därför serveras mer eller mindre allt kaffe som bryggs på rätt sätt på beställning med en temperatur på minst 85 grader. Enda vettiga sättet att få ned tempen är att späda ut kaffet med kallt vatten efter att man har bryggt det. Det vet man om man har gjort kaffe själv eller köpt kaffe någon gång tidigare.

Att man spiller kaffe i hela knät så är det ju ett handhavandefel och inget annat. Det är ju som om man köper ett verktyg t.ex. en hammare och skadar sig på det för att man använder det på fel sätt. Har man inte nog common sense
Det är sjukt, då har vi inte ens pratat advokat kostnaderna. Kula i huvudet och dumpa närmaste soptunna hade varit mer korrekt. Och garanterat billigare städa upp efteråt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-15, 21:32 #9
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Det är sjukt, då har vi inte ens pratat advokat kostnaderna. Kula i huvudet och dumpa närmaste soptunna hade varit mer korrekt. Och garanterat billigare städa upp efteråt.
Återigen visar du upp vilken förskräckligt dålig människa du är. Hade folk i allmänhet varit kvar i samma stadie som dig som vuxna människor hade vi levt kvar i ett stenålderssamhälle. Man kan ju ändå komplimentera dig på den punkten, att du ständigt uppvisar dig sanna jag.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-12, 20:22 #10
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
USA ÄR dessvärre "freak of the planet".

Jag gissar att deras råkapitalistiska agenda kommer att "backfire" rejält inom femtio år.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017