FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag är i full gång med att försöka fräscha upp mina sajter om Thailand. Först ut är: http://www.kohsamui.nu Vad jag gjort hittills: 1. Ändrat typsnitt på brödtext och rubriker samt förstorat texten något. 2. Försökt snygga upp header och footer. 3. Försökt få layouten lite luftigare än tidigare. 4. Minskat storleken på ett hundratal bilder och grafiska element. Vad som skall till: 1. Flashen måste bytas ut. Bilderna är trista och jag föredrar en bildserie i javascript. Ramen runt bildspelet skall också bort, hade jag tänkt mig. 2. Byta ut många av de trista bilderna på sajten i allmänhet. 3. Lägga in ett par filmer som ett lokalt team på ön har producerat. 4. Förbättra och utöka innehållet och grammatiken. 5. Rensa upp och minska innehållet ytterligare på förstasidan. Vad tror ni? Själv tycker jag det ser lite "gammalt och stelt ut". Känns inte riktigt 2013. Har svårt att få till det där lilla extra. :-(
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker det ser bra ut. Tror du ska vara försiktig i ytterligare ändringar.
Många gånger webbsidor ändrar utseende så är det oftast på grund av att webbmastern har tröttnat på utseendet och inte nödvändigtvis för att besökarna har det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag förbättrar endast texterna och lägger in nya bilder/bildspel då.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Riktigt snyggt, tror jag såg din förra sida och detta är en rejäl uppfräschning. Det är i klass med de andra riktigt stora sidorna gällande resmål. Är imponerad!
Nu har jag dock bara gått igenom designen på sidan och inte hur tillgänglig informationen är. Men det känns ändå som man hittar det man vill hitta väldigt lätt. Att minska på förstasidan hade inte jag gjort, men jag gillar att scrolla! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vad är R24? Riskera inte att.. - Onödigt. Du svartmålar din konkurrenter. Vad är det som säger att du inte är en oseriös aktör också? Peka istället på dina kvaliteter. Mailadressen yenit.com är inte kohsamui.nu, så där kan du lägga en redirect i stil med [email protected] och skriva i vändade mail av yenit.com är för någe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ändra inget kaptenen! Allt ser riktigt bra ut redan.
Skepp o hoj! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Skepp o hoj!
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Tack för förslaget!
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med övriga om att det inte känns motiverat med en förändring av designen, det ser snyggt och inbjudande ut som det är! Å andra sidan gör ju Loopia precis samma sak nu helt i onödan
![]()
![]() |
Svara |
|
|