Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny kundzon, feedback önskas av Loopiakunder

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-20, 11:30 #1
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Standard Ny kundzon, feedback önskas av Loopiakunder

Hej alla

Nu lanserar vi vår nya grymma, och helt omarbetade, kundzon genom att släppa en beta-version. Förutom att den nu funkar lika bra i mobilen eller surfplattan som på datorn så har vi tänkt om rejält vad det gäller hela arbetssättet.

Beta = vi vill gärna ha din feedback

Då konceptet är alldeles nytt har vi valt att släppa en frivillig beta-version, du kan som Loopia-kund välja vid inloggning om du vill använda den nya eller gamla kundzonen.
Det vi gärna vill ha nu är er feedback på den nya kundzonen.
På så sätt har du som användare stora möjligheter att påverka hur den nya kundzonen kommer att ta form.

Skicka gärna dina första intryck och dina åsikter efter en tids användade till [email protected].

Ni kan läsa mera om den nya kundzonen här
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 11:47 #2
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
Jag tycker personligen om förra... gillar inte nya layouten, känns lite som "one.com"... dvs budgetwebhotell... :S
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 12:32 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Håller med, oerhört mycket sämre. Förutom att det blev fulare (vilket spelar mindre roll för egen del) så är det också rörigt och oöverskådligt. Förstår inte alls varför man ska förändra det som fungerar bäst i verksamheten. Har faktiskt inga som helst förslag på förbättringar eftersom jag tycker det är helt fel tänkt från första början.

Sådär, nu kanske City Network-Johan och alla andra som klagar på att jag ofta hyllar Loopia är nöjda och glada också
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 12:41 #4
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Kan någon med webbhotellskonto ta en skärmdump? Jag har bara domänkonto och ser ingen skillnad.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 13:45 #5
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Kan någon med webbhotellskonto ta en skärmdump? Jag har bara domänkonto och ser ingen skillnad.
När du på Loopia.se klickar på Kundzon så ska du få upp valet mellan nya och gamla kundzonen. Betan är öppen för samtliga konton nu.

LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 13:05 #6
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Det här var dessvärre ett av de sämsta exempel på gränssnittsdesign som jag upplevt.

- Rörigt
- Extremt dåligt utnyttjande av yta
- Opedagogiskt, otydligt, förvirrande
- Krångligare och längre vägar att utföra grundläggande sysslor än tidigare
- Våldsamt oöverskådligt

Jag skulle kunna sitta i 30 minuter och bara peka på fel i denna design tyvärr...

Den dagen denna design går skarp är dagen jag och alla våra kunder byter webbhotell, det är på den nivån.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 13:45 #7
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Tyvärr, men jag vill ha kvar den förra. Men antar att man vänjer sig.

Den ljusblå färgen gillar jag inte och passar inte er grafiska profil enligt mig.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 13:56 #8
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Tack för feedbacken hittills.

Utveckla gärna er feedback. Vilka funktioner och arbetsmoment är de ni tycker är viktigast och hur ni önskar arbeta med dem?

Finns det funktioner som ni förväntar er men inte hittar eller som är svåra att hitta?

Vi är medvetna om att upplägget är nytt och kommer utveckla det ytterligare och det gör vi gärna utifrån den feedback vi får från er användare.
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-21, 09:00 #9
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Tack för feedbacken hittills.

Utveckla gärna er feedback. Vilka funktioner och arbetsmoment är de ni tycker är viktigast och hur ni önskar arbeta med dem?
De stora problemen är kopplade till det helt galna rutnätet, och att det är väldigt mycket döyta som inte används effektivt. Tyvärr verkar fokus ha legat på att bygga ett "modernt och snyggt" gränssnitt, och ingen fokus alls legat på att göra det praktiskt användarvänligt för kanske de lite mer avancerade användarna som har många domäner och jobbar i sitt Loopia-konto 5-10ggr/dag åt både sig själv och kunder genom åf-konto. Det ser modernare ut, ja, men det har också tappat en del struktur, överskådlighet, och hastighet.
  • 1/4 av övre delen tas upp av "ingenting", d.v.s. stora fluffiga knappar för att skapa e-post, köpa domäner osv.
  • 1/4 av ytan i sidled tas upp av en stor kolumn för support och "behöver du mer", helt värdelöst nyttjande som användes betydligt bättre av gamla sidomenyn så att man faktiskt kunde navigera sitt konto överskådligt
  • Att "tjänsterna" dyker upp som något slags rutnät är vansinne. Detta kan se bra ut på ett konto som har ett hostingpaket, 2-3 domäner och några e-postkonton. Men på mitt konto med 150+ domäner och allt möjligt så blir det 100% värdelöst. 2/3 av min skärmyta tas upp av blå ikoner som inte säger något alls, den enda nyttiga informationen i denna sektion är de små små domännamnen under de helt massiva blå ikonerna, och detta bör således presenteras som en lista och inte ett tokigt rutnät. Detta är ett praktexempel på när någon designer försöker krysta fram något nytänkande och kreativt, men den enkla lösningen att visa saker i en lista är ändå den bästa. Man försöker lösa ett problem som inte fanns.
  • Att ALLT blandas huller om buller är för mig väldigt irriterande. Jag vill klicka på domäner för att se domäner, konto för att ändra saker relaterat till mitt konto, e-post för attt.... ja ni förstår. Att bara slänga in allt i denna lista är ohanterligt och opedagogiskt. Det är helt olika produkter/tjänster/syften/ärenden och de bör separeras. Detta blir avsevärt mycket bättre när man byter till listvyn, att denna inte är standard är vansinne.
  • För de med många domäner på kontot så räcker inte ens nya listvyn till, då man måste hålla på och klicka fram "visa fler" hela tiden. Det är EXTREMT mycket krångligare nu att hitta ett domännamn bland 150+. Och ja jag vet att det finns en sökruta, men det finns också ett gränssnitt, och det gränssnittet är dåligt och det är detta jag diskuterar. Så svaret på dessa frågor får inte blir "men använd sökrutan" för då borde ni istället gjort hela kontrollpanelen som en stor jäkla sökruta.

Jag tror att det går att rädda detta gränssnitt, men då krävs några saker:
  • Gör något vettigt av sidofältet
  • Gör listvy till default, så fort man har mer än 2 olika produkter eller 5 olika aktiva "tjänster" så blir rutnätet det sämsta någonsin
  • Ge oss en enklare och tydlig vy för domännamn där vi kan se alla samtidigt, att hålla på och dutta fram "visa fler" är inte hanterbart
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 14:30 #10
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Jag tycker det ser okej ut, lite iOS-stuk över det hela. Fast som Jim skrev så passar det inte ihop med er nuvarande grafiska profil.

https://responsive-customerzone.loopia.se/add/domain saknar jag val för byte av registrar och överlåtelse av domännamn. "Beställ nytt domännamn" kan förtydligas genom att skriva "Köp nytt domännamn", om det bara är den senare funktionen som avses.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017