FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla
Nu lanserar vi vår nya grymma, och helt omarbetade, kundzon genom att släppa en beta-version. Förutom att den nu funkar lika bra i mobilen eller surfplattan som på datorn så har vi tänkt om rejält vad det gäller hela arbetssättet. Beta = vi vill gärna ha din feedback Då konceptet är alldeles nytt har vi valt att släppa en frivillig beta-version, du kan som Loopia-kund välja vid inloggning om du vill använda den nya eller gamla kundzonen. Det vi gärna vill ha nu är er feedback på den nya kundzonen. På så sätt har du som användare stora möjligheter att påverka hur den nya kundzonen kommer att ta form. Skicka gärna dina första intryck och dina åsikter efter en tids användade till [email protected]. Ni kan läsa mera om den nya kundzonen här |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker personligen om förra... gillar inte nya layouten, känns lite som "one.com"... dvs budgetwebhotell... :S
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med, oerhört mycket sämre. Förutom att det blev fulare (vilket spelar mindre roll för egen del) så är det också rörigt och oöverskådligt. Förstår inte alls varför man ska förändra det som fungerar bäst i verksamheten. Har faktiskt inga som helst förslag på förbättringar eftersom jag tycker det är helt fel tänkt från första början.
Sådär, nu kanske City Network-Johan och alla andra som klagar på att jag ofta hyllar Loopia är nöjda och glada också ![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan någon med webbhotellskonto ta en skärmdump? Jag har bara domänkonto och ser ingen skillnad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det här var dessvärre ett av de sämsta exempel på gränssnittsdesign som jag upplevt.
- Rörigt - Extremt dåligt utnyttjande av yta - Opedagogiskt, otydligt, förvirrande - Krångligare och längre vägar att utföra grundläggande sysslor än tidigare - Våldsamt oöverskådligt Jag skulle kunna sitta i 30 minuter och bara peka på fel i denna design tyvärr... Den dagen denna design går skarp är dagen jag och alla våra kunder byter webbhotell, det är på den nivån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tyvärr, men jag vill ha kvar den förra. Men antar att man vänjer sig.
Den ljusblå färgen gillar jag inte och passar inte er grafiska profil enligt mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för feedbacken hittills.
Utveckla gärna er feedback. Vilka funktioner och arbetsmoment är de ni tycker är viktigast och hur ni önskar arbeta med dem? Finns det funktioner som ni förväntar er men inte hittar eller som är svåra att hitta? Vi är medvetna om att upplägget är nytt och kommer utveckla det ytterligare och det gör vi gärna utifrån den feedback vi får från er användare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tror att det går att rädda detta gränssnitt, men då krävs några saker:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det ser okej ut, lite iOS-stuk över det hela. Fast som Jim skrev så passar det inte ihop med er nuvarande grafiska profil.
På https://responsive-customerzone.loopia.se/add/domain saknar jag val för byte av registrar och överlåtelse av domännamn. "Beställ nytt domännamn" kan förtydligas genom att skriva "Köp nytt domännamn", om det bara är den senare funktionen som avses. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|